دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج)

دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج)
شاید تا به حال از میدان ولیعصر(عج) تهران عبور کرده باشید و دیوارنگاره ای بزرگ توجه‌تان را جلب کرده باشد. دیوارنگاره‌ای که به موضوعات مختلفی می‌پردازد و دغدغه‌محور است و همین دغدغه محور بودن آن باعث محبوبیت دیوارنگاه میدان ولیعصر(عج) شده است.
دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) در بهمن ماه سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرد و حال با گذشت 7 سال از عمرش، می توان آن را به مثابه یک رسانه در نظر گرفت؛ چرا که در اکثر مواقع با کمپین های مختلف، زبان گویای مهمترین دغدغه‌های مردم شده است. کمپین هایی مانند «اقدام تا عمل»، «عیدی برای همه» و «آسان و آسمانی» از جمله کمپین‌هایی هستند که به موضوعات «حرکت مسئولین به سمت مردم، برای رفع مشکلات آنها»، «همیاری برای شادی خانواده نیازمند در عید نوروز98» و «زمینه سازی برای ازدواج آسان جوانان» اشاره داشته است.
از دیگر اهمیت‌های دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) می‌توان به به¬روز بودن، پیام داشتن و گرافیک خوبِ این دیوارنگاره اشاره کرد که این نکات باعث ایجاد بحث و گفت‌وگو میان مردم و کارشناسان شده و دقیقاً به همین علت است که آنها دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) را یک رسانه مؤثر می‌دانند.
برای بسیاری از افرادی که این دیوارنگاره را از نزدیک تماشا می‌کنند، شاید اولین سؤال این باشد که ابعاد و اندازه این دیوارنگار چقدر است؟ دیوارنگار میدان ولیعصر(عج) 1850*4750 سانتی متر است و به نحوی بزرگترین دیوارنگاره ایران محسوب می‌شود.
در روند تولید دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) 5 کارشناس از ایده‌پردازی تا اجرا روی آن کار می‌کنند و هر طرح چندین مرتبه از نظر کیفی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دست آخر باید گفت که از بهمن ماه سال 1391 تاکنون بیش از 40 دیوارنگاره درباره موضوعات مختلف طراحی، چاپ و نصب شده است و این مسیر با تلاش جوانان خانه طراحان انقلاب اسلامی، ادامه دارد.