تمجید سردار حاجی‌زاده از فیلم سینمایی «غریب»

تمجید سردار حاجی‌زاده از فیلم سینمایی «غریب»
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:«فیلم سینمایی «غریب» بخوبی توانسته است قطعه بزرگی از تاریخ زخم خورده ایران و کردستان عزیز را به تصویر بکشد.»
سردار حاجی‌زاده پس از تماشای فیلم «غریب» آن را اثری فاخر و ارزنده دانست و از سازندگان تشکر کرد.
او درباره این فیلم گفت:« شخصیت شهید محمد بروجردی بخوبی در «غریب» معرفی شده است. با این حال کار بزرگتر فیلم روایت قطعه بزرگی از تاریخ زخم خورده ایران و کردستان عزیز است. برای نشان دادن این برهه از تاریخ به ملت عزیز ما و بویژه جوانان، روشی بهتر از فیلم های سینمایی وجود ندارد. از این رو، تاریخ واقعی همین فیلم «غریب» است که به خوبی در قالب یک اثر سینمایی بازتاب داده شده.»
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: « در ابتدای انقلاب ، جنایات زیادی با هدایت جنایتکاران ِبیرون مرزها انجام شد و دشمنان تلاش کردند مردم ما را وادار به جنگ داخلی و تجزیه کشور کنند و برادر کشی راه بیندازند. با این حال خیلی ها از جمله شهید بروجردی و عزیزان دیگری مقابل این نقشه شوم ایستادند و طرح دشمن را نقش بر آب کردند.»
وی با بیان این که امروز ما وارث یک کشور امن هستیم، گفت:« باید این را بدانیم که دشمنان دست از سر کشور ما بر نخواهند داشت و بقایای آن ها همچانان در داخل و خارج علیه ایران تلاش می کنند.»
سردار امیرعلی حاجی‌زاده در پایان بیان کرد: «به هر حال از تماشای فیلم «غریب» خیلی لذت بردم، چرا که کار بسیار ارزنده ای است. انشاء الله ملت ما این فیلم را تماشا کنند و لذت ببرند.»
فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا گوشه ای از فرماندهی شهید محمد بروجردی را روایت می کند. سال ۱۳۵۸ با بالا گرفتن اختلافات گروه‌های مسلح سیاسی از جمله کومله و دموکرات و .... شهید بروجردی راهی غرب کشور شد و با شیوه خاص فرماندهی اش توانست آرامش را در این منطقه برقرار کند.
بابک حمیدیان، مهران احمدی، رحیم نوروزی، هژیر سام احمدی، پردیس پور عابدینی، محمد رسول صفری، سام کبودوند، حسام محمودی، مجید اسماعیلی و فرهاد قائمیان با حضور افتخاری: جعفر دهقان، سامیه لک، سمیرا کریمی و محمد بروجردی در «غریب» بازی کرده اند.
«غریب» که از 24 اسفند روی پرده سینماها رفته ، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج با همکاری شرکت سینمایی نورتابان است.