فیلم‌های سینمایی

فیلم‌های سینمایی

سازمان هنری رسانه‌ای اوج با هدف تولید اثر هنری با کیفیت در طول فعالیت خود، چندین فیلم سینمایی تولید کرده است. فیلم‌هایی که همواره در جشنواره های داخلی و خارجی مورد توجه بوده و در بازه زمانی اکران، مخاطبان بسیاری داشته است.

فیلم هایی سینمایی «بادیگارد»، «ایستاده در غبار»، «فهرست مقدس»، «به وقت شام»، «تنگه ابوقریب»، «سوء تفاهم»، «زندانی‌ها»، و «23 نفر» از جمله فیلم‌هایی سینمایی هستند که سازمان هنری رسانه‌ای اوج تا تابستان سال 1398 تولید کرده است.
در ادامه با این فیلم‌های سینمایی آشنا می‌شویم.
بادیگارد



فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در سال 1394 تولید شد.
این فیلم درباره بادیگاردی است به نام «حیدر» که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. حیدر شخصیت آرمانگرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند.
بازیگران این فیلم عبارتند از: پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، پریوش نظریه، شیلا خداداد، محمود عزیزی، دیبا زاهدی، امیر آقایی، فرهاد قائمیان و... .




فیلم سینمایی «بادیگارد» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در 6 بخش بازیگر نقش اول مرد، فیلمبرداری، موسیقی متن، جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه بصری، صدابرداری، چهره پردازی نامزد دریافت سیمرغ بود که از این میان دو سیمرغ بلورین «بهترین بازیگر نقش اول مرد» و «بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه بصری» را دریافت کرده است. همچنین این فیلم 3 تندیس از جشنواره وین(بهترین دستاورد هنری، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مکمل مرد) و 2 تندیس از جشن خانه سینما (بهترین موسیقی متن و بهترین جلوه‌های ویژه بصری) را از آن خود کرده است.









ایستاده در غبار


فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی حبیب والی نژاد در سال 1394 تولید شده و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته است.




«ایستاده در غبار» اولین تجربه سینمای ایران در سبک داکیو درام بود که با استقبال سینماگران و مخاطبان مواجه شد.




ایستاده در غبار در سی و چهارمین جشنوراه فیلم فجر در 9 بخش نامزد دریافت سیمرغ شد که از بین آنان 3 سیمرغ بلورین (بهترین فیلم، بهترین جلوه های ویژه میدانی و جلوه های ویژه بصری و بهترین طراحی صحنه و لباس) را کسب کرد. تجربه نو و موفق ایستاده در غبار در سینمای ایران باعث شد هیئت داوران جایزه ویژه خود را نیز به این فیلم اهدا کند.




این فیلم روایتی از زندگی احمد توسلیان ارائه می‌کرده و کودکی تا ربایش وی را به تصویر می‌کشد.




هادی حجازی فر، امیر حسین هاشمی و سوده ازقندی از جمله بازیگران فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» هستند.









فهرست مقدس

انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد امین همدانی تولید در سال 1394 تولید شده است. این اثر توانست عنوان بهترین انیمیشن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.




این انیمیشن روایتگر یک داستان تاریخی است که ماجرای آن در شهر نجران کشور یمن می‌گذرد و زمان آن به صد سال قبل از ظهور دین اسلام بازمی‌گردد. این انیمیشن سینمایی روایتی دراماتیک، رمانتیک و تراژیک دارد و داستان آن بر اساس سفر قهرمان فیلم با نام هاران شکل گرفته ‌است.









به وقت شام

به وقت شام فیلمی به کارگردانی، نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی محصول سال ۱۳۹۶ است.




به وقت شام مهمترین اثر سینمایی در مواجهه با جنگ علیه داعش در منطقه است که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در 8 بخش نامزد دریافت سیمرغ شده و سه سیمرغ بلورین (بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن و بهترین صداگذاری) را از آن خود کرد.




هادی حجازی فر و بابک حمیدیان از جمله بازیگران ایرانی این سریال هستند.




این فیلم درباره دو خلبان است؛ یونس و علی، پدر و پسر خلبانی هستند که مأموریت ویژه آن‌ها به پرواز درآوردن یک هواپیمای ایلوشین در تَدمُر به سمت دمشق است. آن‌ها باید مردم تحت ظلم داعش را به وسیله این پرواز نجات دهند اما در این راه مشکلات زیادی در انتظار آنها است....









تنگه ابوقریب




«تنگه ابوقریب» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج در سال ۱۳۹۶ است.




تولید فیلم سینمایی تنگه ابوقریب از اواسط شهریور سال ۹۶ آغاز شد. بعد از اتمام نگارش فیلمنامه، کار انتخاب عوامل پشت دوربین آغاز شد. پس از آن نیز کار انتخاب بازیگران انجام شد و فیلم جلوی دوربین رفت. کار تصویربرداری این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس، خرمشهر، اندیمشک و دزفول انجام شده و فیلمبرداری آن بعد از حدود ۲ ماه از آذر ماه به پایان رسید. امیرحسین قاسمی صداگذاری و حامد ثابت آهنگسازی تنگه ابوقریب را بر عهده داشتند.




«تنگه ابوقریب» بعنوان پدیده جشنواره فیلم فجر شناخته شد که در 12 بخش سی و ششمین دوره جشنواره نامزد دریافت سیمرغ شد و توانست 5 سیمرغ بلورین (بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین چهره‌پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی) را از آن خود کند.




جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی پاکدل، علی سلیمانی و مهدی قربانی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.




این فیلم روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگه استراتژیک ابوقُرَیب و حمله به فَکّه و شرهانی در روزهای پایانیِ جنگ است.









سوء تفاهم




فیلم سینمایی «سوء تفاهم» به نویسندگی و کارگردانی احمد رضا معتمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی در سال 96 تولید شده و در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته است.




مریلا زارعی، کامبیز دیرباز، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، اکبر عبدی و مهدی فخیم زاده از جمله بازیگران فیلم سینمایی «سوء تفاهم» هستند.




قصه فیلم «سوء تفاهم» ماجرای یک گروگان‌گیری است که همه چیز در متن واقعیت پیش می‌رود؛ اما با گذشت زمان این شبهه پیش می‌آید که این حادثه بیشتر شبیه یک «سوء تفاهم» یا توهم است؛ و اما در متن توهم هنوز عناصری از واقعیت به چشم می‌آید. همزمان با گسترش این ابهام، ماجرای گروگان‌گیری نیز پیش می‌رود و …









زندانی‌ها




فیلم سینمایی «زندانی‌ها» تابستان سال 97 به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده نمکی تولید شده است.




برزو ارجمند، بهنوش بختیاری، هومن برق نورد، هدایت هاشمی، بهاره افشاری، بهنام تشکر و امیر نوری از جمله بازیگران این فیلم سینمایی طنز هستند.




«زندانی‌ها» داستان دانشجوی جوانی است که قصد دارد برای پایان‌نامه‌اش روی تعدادی زندانی تحقیق کند و آن زندانی‌ها نیز با نیت پیدا کردن گنجی به سوی دانشجو می‌روند...









23 نفر




فیلم سینمایی «23 نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی مجتبی فرآورده در سال 97 تولید شده و در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته است.




از جمله جوایز کسب کرده این فیلم می‌توان به سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، ششمین فیلم برتر از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر، جایزه ققنوس بهترین فیلم، دریافت 6 سیمرغ بلورین از بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر و دریافت نشان یونسکو از سوی کمیسیون یونسکو در ایران اشاره کرد.




فیلم سینمایی «23 نفر» اقتباسی از خاطرات ۲۳ نفر از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این گروه بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن داشتند.