گزارش تصویری/ چهل و دومین شب شاعر

گزارش تصویری/ چهل و دومین شب شاعر
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، چهل و دومین شب شاعر پاسداشت استاد ایرج قنبری دیروز یکشنبه 6 اسفند ماه در نخلستان اوج برگزار شد.

در این مراسم که با حضور چهره های فرهنگی و ادبی برگزار شد، ابتدا بابک نیک طلب، سردبیر مجله رشد و شاعر کودک و نوجوان تواضع و فروتنی را مهم ترین ویژگی قنبری دانسته و او را معلمی ماندگار دانست که هر چند هیچوقت آموزگار رسمی آموزش و پرورش نبوده، ولی همواره ردای معلمی بر تن داشته است.

نیک طلب درباره شعر قنبری نیز گفت: او شاعری کم ادعا است که علاوه بر شعرهای نیمایی و غزلیات بسیار خوب، در زمینه ترانه سرایی هم بسیار موفق بوده و شعرهایش هم به خصوص در غزلیات، سهل و ممتنع است. چه آنکه این قالب شعری سرشار از خیال انگیزی و آرایه است.

ضیاء الدین خالقی نیز با خواندن یادداشتی با عنوان «شکوه سادگی» شعر قنبری را سرشار از تخیل های درخشان و بکر اما درعین حال ساده و بسیط دانست و رابطه قنبری با سلمان هراتی را یک رابطه متقابل و تاثیرپذار دوسویه توصیف کرد. 

خالقی در یادداشت خود ترانه سرایی قنبری را نیز ستود و از آن با توصیف ترانه سرایی سالم و فاخر یاد کرد.

هم چنین عباس براتی پور نیز درباره رابطه اش با ایرج قنبری خاطرنشان کرد: ما از جوانی با هم بوده ایم و آن چه که من در این سالها از قنبری به یادگار دارم مهربانی و تبسم همیشگی او بود. 

براتی پور ادامه داد: او به گردن خیلی از ما حق دارد و کسانی مانند من هیچگاه محبت های او را فراموش نمی کنند. 

دکتر نغمه مستشار نظامی نیز قنبری را جزو طلایه داران شعر انقلاب دانست و ادامه داد: ایشان به ما آموختند که نگاه متعهد و شاعرانه به دنیا داشته باشیم و آموزگاری هستند که رنگ تکبر در منش شان دیده نمی شود. 

سید حمیدرضا حسینی مسئول استانهای مرکز موسیقی صدا و سیما هم شعر قنبری را محتوایی مهربان با ساختار انسانی و مورد تایید اهل ادبیات توصیف کرد و گفت: قنبری از نسل اول موسیقی شناسان بعد از انقلاب است. ما شعرایی که در زمینه ترانه سرایی ضعیف ظاهر شده باشند کم به خاطر نداریم ولی قنبری از جمله شعرایی است که در زمینه ترانه سرایی هم بسیار موفق عمل کرده و ترانه هایش مطلوب و شایسته بوده است. 

هم چنین قطعات موسیقی نیز که بر اساس ترانه های ایرج قنبری ساخته شد در این مراسم به اجرا در آمد.

در پایان مراسم نیز ایرج قنبری ضمن تقدیر ویژه از استاد محبت، گفت: من شاگرد کوچک استاد محبت هستم و بهانه حضورم در صدا و سیما هم استاد معلم بودند. 

پایان بخش چهل و دومین شب شاعر نیز تقدیر و تجلیل از مقام ادبی استاد ایرج قنبری بود که با تقدیم هدایا و لوح تقدیر به او و همسرش به انجام رسید. 

گفتنی است چهل و دومین شب شاعر با حضور کامران شرفشاهی، شیرین علی گلمرادی، عباس براتی پور، دکتر منوچهر علی پور، ضیاء الدین خالقی، محمدباقر سیدی و... در نخلستان اوج برگزار شد.