بازیگر اصلی فیلم سلام در مراسم رونمایی فیلم: غیبت در مدرسه بخاطر فیلمبرداری «سلام» باعث شد کلاغ پر بروم!

بازیگر اصلی فیلم سلام در مراسم رونمایی فیلم: غیبت در مدرسه بخاطر فیلمبرداری «سلام» باعث شد کلاغ پر بروم!
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، آیین رونمایی از فیلم داستانی سلام به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی و تهیه کنندگی جبرئیل نجفی و حسین اسدی زاده عصر دیروز دوشنبه 9 اسفند در دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ تهران برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال گسترده دانش آموزان در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار میشد، بعد از نمایش فیلم، ابتدا بازیگران نوجوان کار روی صحنه آمده و درباره فیلم صحبت کردند. 

سجاد قهرمانی بازیگر نقش اول فیلم سلام درباره این فیلم گفت: این هجدهمین فیلمی بود که بازی کرده ام. ولی تجربه بازی در این فیلم به خاطر همبازی بودن با یک نوجوان همسن برایم جدید و منحصر به فرد بود.

اسماعیلی در بیان خاطراتش درباره «سلام» افزود: من برای فیلمبرداری این فیلم یک هفته در مدرسه غیبت کردم. البته برخورد معلمهایم درباره این غیبت دو نوع بود. بخشی از معلمها از بازیگری من استقبال کرده و آن را زمینه ساز آینده درخشان برای من می دانستند. اما عده ای نیز من را به بازیگوشی متهم کرده و اقبالی نسبت به بازیگری نداشتند.

اسماعیلی که فیلم «مادری» را در جشنواره فجر  امسال  داشت ادامه داد: البته رفاقت من و امیرحسین عزیزی از نکته هایی بود که باعث سخت شدن کار کارگردان می شد. چون ما شلوغ می کردیم و بازی گرفتن از ما واقعا سخت می شد. 

در ادامه امیرحسین عزیزی هم که نقش مکمل فیلم سلام را داشت درباره اولین تجربه بازیگری خود گفت: شانس آوردم که فیلمبرداری فیلم سلام بعد از امتحانات ترم اول من بود وگرنه بعید بود معلم کلاسمان به من روی خوش نشان دهد. حتی یک روز بعد از غیبتم، مدیر مدرسه سر صف صبحگاهی به من کلاغ پر داد تا تنبیه یک هفته غیبتم انجام شده باشد! یا معلم کلاسمان برای تنبیه گفت 5 بار از روی 5 درس اول کلاس درس علوم بنویسم!

عزیزی در پاسخ به این سئوال که آیا پیش از ای فیلم با سجاد اسماعیلی دوست بودید، پاسخ داد: پیش از فیلم یکدیگر را نمی شناختیم، ولی بعد از فیلم باهم دوست شدیم و همچنان با هم دوستی داریم.

در ادامه این مراسم جبرئیل نجفی تهیه کننده فیلم «سلام» ضمن ابراز خرسندی از اکران فیلم در محیط دانش آموزی، گفت: فیلم سلام حاصل 3 مرتبه بازنویسی فیلمنامه و 8 ماه کار مداوم است. ضمن این که کار با بچه ها بسیار سخت است و از این بابت باید به محمدرضا حاجی غلامی تبریک بگوییم که توانسته از چند نوجوان ها بازی با این کیفیت بگیرد.

هم چنین محمود گبرلو و مجید شیخ انصاری با حضور بر روی صحنه به بیان دیدگاه های خود درباره فیلم پرداختند. ابتدا محمود گبرلو گفت: فیلم هرچند ظاهراً لفظ سلام را مقصود نظر خود می داند اما مقصود اصلی و نهانی، محتوای واژه سلام است و محتوای عمیق دینی. و کار سخت این است که بخواهی در قالبی هنری و حتی کمدی، مفاهیمی چنین عمیق را به نمایش بگذاری. البته در لایه های درونی فیلم هم شاهد مفاهیم بلندی مانند ایثار و شهادت و خانواده های شهدا هستیم و کار بزرگ فیلم «سلام» همین است که می تواند مفاهیم عمیق و جدی را به زبان هنر بیان کند و به دل مخاطب هم بنشاند، آن هم روزگاری که می دانیم یکی از ضعف های جدی ما عدم قدرت انتقال این مفاهیم با زبان هنر است.

فیلمسازی کار سختی است. این که یک فیلم به پایان برسد واقعا کار بزرگی است. و وقتی این طور به موضوع نگاه می کنیم متوجه ارزش فیلم سلام می شویم که بازی هایی با این کیفیت و قصه ای با این انسجام را روایت می کند. من بابت ساخت فیلم به عوامل تبریک می گویم. 

شیخ انصاری در پایان نیز گفت: پیشنهاد میکنم برای اکران فیلم منتظر راه های مرسوم نمانید و در فضاهایی نظیر مدارس و محافل این چنینی و حتی فضای مجازی اکران جدی کار را پیگیری کنید. چرا که مخاطب اصلی این فیلم نوجوانان هستند و می توان در محیط هایی با این حال و هوا فیلم را در معرض نمایش مخاطب اصلی فیلم قرار داد. 

گفتنی است فیلم داستانی سلام به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی و تهیه کنندگی جبرئیل نجفی و حسین اسدی زاده محصول خانه فیلم داستانی است که در هفتمین دوره جشنواره فیلم عمار برنده فانوس بهترین فیلم داستانی شد.