بانک مرکزی در تلاش برای تعطیل کردن موسسات قرض الحسنه

بانک مرکزی در تلاش برای تعطیل کردن موسسات قرض الحسنه
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، مستند «قرض الحسنه» که به بررسی مفهوم قرض الحسنه و اثرات آن در جامعه می پردازد در موسسه فرهنگی هنری زلال هنر در حال تولید است.

حجت الاسلام محسن نقی زاده کارگردان مستند «قرض الحسنه» در خصوص انتخاب سوژه خود گفت: از طریق یکی از دوستان نجف آبادی ام با صندوق قرض الحسنه ای آشنا شدم که بدون دریافت سود به بیش از 80 درصد مردم شهر 300 هزار نفری نجف آباد وام قرض الحسنه داده است.

وی ادامه داد: همین مسأله من را حساس کرد تا این موسسه را از نزدیک ببینم و در خصوص عملکرد آن به عنوان الگویی برای بانکداری اسلامی، یک مستند بسازم.

نقی زاده با اشاره به فشار عجیب بانک مرکزی بر این موسسه قرض الحسنه، گفت: از نکات طنز و عجیب روزگار این است که فشار بانک مرکزی بر این موسسه به قدری زیاد است که ما به درخواست متولیان این موسسه، از ذکر نام آنها در مستند پرهیز کرده ایم زیرا بانک مرکزی معتقد است چنین مؤسساتی که قواعد بانک داری فعلی را رعایت نمی کنند و سود بانکی و جریمه دیر کرد را از مشتریان اخذ نمی نمایند، غیر مجاز هستند!

این کارگردان مستند اضافه کرد: با تشریح عملکرد این موسسه و بررسی آثار اقتصادی و اجتماعی آن در شهر نجف آباد تلاش کرده ایم به تأثیرات بانک داری اسلامی در زندگی مردم بپردازیم و مطمئن هستم که این موسسه قرض الحسنه می تواند الگویی برای سایر بخش های کشور باشد.

نقی زاده در پایان خاطر نشان کرد: ساخت مستند در مراحل پایانی خود قرار دارد و امیدوارم که تا پایان خرداد ماه 96 برای پخش از رسانه ملی آماده گردد.

گفتنی است مستند قرض الحسنه به تهیه کنندگی سید جمال عود سیمین، محصول مؤسسه فرهنگی نجوای زلال هنر است.