در گفتگو با کارگردان مستند «شمیم باران» مطرح شد: هنگام ساخت مستند درباره آیت الله مجتهدی به طلبکی علاقمند شدیم!

در گفتگو با کارگردان مستند «شمیم باران» مطرح شد: هنگام ساخت مستند درباره آیت الله مجتهدی به طلبکی علاقمند شدیم!
کارگردان مستند «شمیم باران» گفت: شخصیت آیت الله مجتهدی به قدری جذبه دارد که برخی از اعضای تیم ساخت مستند، در طول مراحل فیلم برداری و آشنایی با شخصیت ایشان، به بحث طلبگی و فراگیری دروس دینی علاقه مند شدند و امروز که با شما صحبت می‌کنم حداقل یکی از این افراد در کلاس‌های نوبت عصر حوزه آیت الله مجتهدی شرکت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مصطفی حسن بیگی کارگردان مستند «شمیم باران» از به پایان رسیدن تولید این اثر هنری تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: مستند شمیم باران که به روایت زندگی آیت الله مجتهدی تهرانی می‌پردازد مراحل پایانی فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارد و با شروع تدوین آن در روزهای آینده، در آذر ماه فرآیند تولید خود را به اتمام می‌رساند.

حسن بیگی محورهای موضوعی این مستند را در چهار محور دسته بندی کرد و اظهار کرد: در مستند شمیم باران تلاش کرده‌ایم زندگی نامه معنوی آیت الله مجتهدی را در چهار بخش دقت و تربیت طلاب، علاقه به توسل در آستان اهل بیت، ماجرای طلبه شدن ایشان و سبک زندگی و ساده زیستی ایشان به نمایش در آوریم.

وی به انگیزه بالای خود برای ساخت مستندی پیرامون شخصیت آیت الله مجتهدی اشاره کرد و افزود: بنده از یک سو در 6 سال پایانی عمر حضرت آیت الله، توفیق شاگردی ایشان را داشتم و از سوی دیگر نیز فعالیت‌هایی در حوزه تدوین مستند انجام می‌دادم و همین مسأله موجب شد به فکر ساخت مستندی در خصوص شخصیت این عالم بزرگوار بیفتم.

حسن بیگی ادامه داد: بر همین اساس با همکاری آقای پیروز جابری تصمیم گرفتیم به صورت توأمان کارگردانی مستند «شمیم باران» را انجام دهیم و قدمی در راستای شناساندن این شخصیت بزرگ به مردم برداشته باشیم.

این کارگردان مستند گفت: در این مستند با مصاحبه با نزدیکان و طلاب آیت الله مجتهدی، تلاش کرده‌ایم ابعاد مختلف شخصیت ایشان را بررسی کنیم و با حضرات امامی کاشانی، جاودان، میرسجادی و ... به گفتگو نشستیم.

حسن بیگی در پایان به علاقه مند شدن تیم مستند به فراگیری دروس حوزوی در طول تهیه مستند اشاره کرد و گفت: شخصیت آیت الله مجتهدی به قدری جذبه دارد که برخی از اعضای تیم ساخت مستند، در طول مراحل فیلم برداری و آشنایی با شخصیت ایشان، به بحث طلبگی و فراگیری دروس دینی علاقه مند شدند و امروز که با شما صحبت می‌کنم حداقل یکی از این افراد در کلاس‌های نوبت عصر حوزه آیت الله مجتهدی شرکت می‌کند.

گفتنی است مستند «شمیم باران» در دو قسمت 26 دقیقه‌ای، به تهیه کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و در زمستان امسال از سیمای جمهوری اسلامی به نمایش در خواهد آمد.