مجموعه مستند «وطنم» رونمایی شد؛ وقتی همه برای ایران آمدند

مجموعه مستند «وطنم» رونمایی شد؛ وقتی همه برای ایران آمدند
مجموعه مستند «وطنم» با حضور رهبران ادیان، مذاهب و اقلیت ها در ایران طی مراسمی در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوج، مراسم رونمایی از مجمومه مستند «وطنم» شب گذشته با حضور رهبران ادیان و مذاهب، هنرمندان و شخصیت ها و مقامات لشگری و کشوری در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. 

در این مراسم که در قالب همایش ملی برگزار گردید، رهبران و نمایندگان هر کدام از ادیان به ایراد سخنرانی پرداختند و به وحدت همه ادیان در کشور ایران تاکید کردند. 

در ابتدای این همایش ملی، حجت الاسلام و المسلمین مبلغی که به نمایندگی تشیع در این مراسم حضور پیدا کرده بود به حضور آزاد تمام ادیان در سراسر کشور اشاره کرد و به حقوق شهروندی تمام اقلیت ها در ایران پرداخت و ساخت مجموعه مستند «وطنم» را گامی بلند در جهت وحدت میات ادیان دانست. 

در ادامه این مراسم  خاخام آرش تهرانی به نمایندگی از جامعه یهودی ها، مولوی مسلمان به نمایندگی از اهل سنت، موبد اردشیر خورشیدیان به نمایندگی جوامع زرتشت، کشیش اریستاگیس شاه میریان از جامعه مسیحیان، بت یونان از آشوری ها و ماموستا نقیبی از اهل سنت کردستان به ایراد سخنرانی پرداختند و به حفظ وحدت ادیان در ایران تاکید کردند . 

سخنرانان این مراسم با ستایش از ساخت مجموعه مستند «وطنم»، ساخت این چنین آثار هنری در خصوص ادیان را به کمک به شناخت بیشتر مردم کشور نسبت به آیین ، سنن و رسوم اقلیت ها و ادیان دانستند و به ساخت بیشتر چنین مجموعه هایی در خصوص ادیان اظهار امیدواری کردند . 

در این همایش گروه موسیقی آوای دل از ایرانشهر دو قطعه موسیقی بلوچی و فارسی نواخت. 

در پایان مراسم  از خانواده های شهدای اقلیت در کشور با حضور بر روی سن تقدیر شد. 

 مجموعه مستند «وطنم» از تولیدات سازمان هنری رسانه ای اوج  به تهیه کنندگی و کارگردانی سید مصطفی موسوی تبار و هادی داوود آبادی با محوریت ادیان، مذاهب و اقلیت ها در ایران در 7 قسمت ساخته شده است.