واکنش دختران دبیرستانی یک مدرسه به پدیده گورخوابی

واکنش دختران دبیرستانی یک مدرسه به پدیده گورخوابی
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند «همدم» که روایتگر اقدام تحسین برانگیز دختران دبیرستانی یک مدرسه تهران در قبال پدیده گورخوابی است، مراحل تولید خود را پشت سر گذاشته و آماده پخش از رسانه ملی است.

حجت الاسلام و المسلمین امیر منیری کارگردان مستند «همدم» با اشاره به فضای احساسی بوجود آمده پس از انتشار خبر گورخواب‌ها گفت: در این چند ماه گذشته شاهد گلایه‌ها و انتقاد‌های جریان‌های مختلف در خصوص عامل و مقصر پدیده گورخوابی بودیم ولی آنچه برای من بسیار جالب بود اقدام تحسین بر انگیز دانش آموزان یک دبیرستان بود که آن را به عنوان سوژه برای ساخت یک مستند اجتماعی انتخاب کردم.

این کارگردان مستند در توضیح اقدام دانش آموزان مدرسه صهبای صفا در منطقه یک تهران اظهار کرد: دانش آموزان این مدرسه که تحت آموزش‌های تربیتی صحیحی قرار گرفته اند، به جای همرنگ شدن با جماعت در فضای انتقاد از مسئولین، تلاش کردند سهم خود را در وضعیت بوجود آمده ببینند و تلاش کنند اقدامی هر چند جزئی در بهبود این شرایط انجام دهند.

وی ادامه داد: این دانش آموزان با مشورت با مربی پرورشی مدرسه و با محوریت حجت الاسلام حیدری، روحانی مدرسه، جلسه هم اندیشی برای پیدا کردن راهکاری به منظور انجام مسئولیت اجتماعی دانش آموزان برگزار می‌شود که در آنجا پس از بحث‌های انجام شده، این جمع بندی حاصل می‌گردد که دانش آموزان یک وعده شام برای کارتن خواب‌های جنوب شهر تهیه کنند و آن را در ساعات پایانی شب به دست نیازمندان برسانند. 

کارگردان مستند «همدم» در توضیح مشکلات پیش روی دانش آموزان دختر مدرسه صهبای صفا اظهار کرد: خانواده‌های این دختران به دلیل ترس، با حضور دخترانشان در مناطق جنوبی شهر موافق نبودند ولی دانش آموزان به دلیل توصیه احادیث مبنی بر انفاق از دستان خود شخص، در نهایت توانستند والدین خود را برای این کار راضی کنند.

امیر منیری در پایان با اشاره به آثار تربیتی این مستند گفت: در مستند «همدم» تلاش داشتیم که هم به مسئولیت اجتماعی همه افراد جامعه در قبال معضلات اجتماعی اشاره کنیم و هم اینکه یادآور شکر نعمات زندگی باشیم.

 

گفتنی است مستند 21 دقیقه ای «همدم» به تهیه کنندگی سید جمال عود سیمین در موسسه نجوای زلال هنر تهیه شده است و در آینده از رسانه ملی پخش خواهد شد.